Nothing compares to a night of happy people just loving each other, wanting it to always be that way

Jag hade för övrigt en riktigt bra jul kan jag tala om! :)  Jag fick inte mycket, 4 presenter av mina föräldrar, men jag är nöjd ändå. Jag fick en ny mobil som jag så desperat behövde.
En Xperia x10 mini pro, YAY! :D

Jag bakade jätte mycket innan jul och planerade och hade mig så att allt skulle gå perfekt, så att allt skulle hitta bli klart, och det blev det.

Julen blev inte som den brukar bli, vi var färre personer i år än vanligt, men jag tyckte faktiskt att det var bättre.
Alla pratade med alla, jag fick chansen att prata med de äldre så som min morfar och Gunnar som blivit sjuk, någon blandning av alzheimers och parkinson.. Det heter något men jag kom inte ihåg vad.. ^^
Jag kommer ihåg när han var barnvakt åt oss nr vi var yngre, vi ville alltid vara där! :) Vi hade alltid så roligt.. Min lillasyster försökte alltid kittla honom i naveln för det var enda stället som han var kittlig på. Härliga minnen!

Det var skönt. Vi pratade allihopa med varandra, åt och hade det trevligt.. Jag fick beröm för alla mina bakerier, tyckte det var som att sitta på ett konditori och äta gratis. Det värmde! :D
För.. kom igen.. Alla älskar vi väl komplimanger? ;)

Julen var riktigt härlig, särskilt morfar!

Haha, så satt där på kvällen och åt ost och kex och drack vin.

Morfar hällde upp 7up till sig själv. Efter en stund tömde jag mitt glas och de andra skickade lådan vin till mig. Jag fyllde glaset och ställde ifrån mig vinlådan.
Då tog min morfar på 85 bast lådan med vin och var påväg att hälla det i samma glas han just hällt läsk i.  Ja var ju tvungen att säga något,
- Men morfar! DU hällde precis upp 7up i det där glaset! :O
Mormor reagerade också,
-Men Edolf, har du glömt att du hälde upp läsk precis?
Morfar tänkte inte som vi...
- HÄR SKA DET GROGGAS!

Hahaha så kung han är! :D
Min morfar på 85 bast drack upp sin blandning av vin och läsk och sen sa han att han ville ta med sig damsällskapet sitt hem till "sänga" igen för en rolig stund innan det var sängdags.
Med glimten i ögonen såg man hur han njöt av släktens fnittrande åt hans skojande. :)

Jag älskar min morfar! :D



Även om du tog tillbaka allt som du har sagt,
även om du grät och sa jag har aldrig känt såhär.
Även om du sa förlåt för allt som du har gjort,
skulle jag aldrig se åt dig igen jag svär.
Om du lovade att ändra dig och bli normal,
om du sa jag kommer alltid att älska dig,
skulle det inte spela någon roll för tro det eller ej men jag älskar inte dig.
Du får stå kvar för jag går nu.

Och jag är starkare än du, ja så mycket starkare än du.

Du brände dina broar när du sa det där, som fick mig att förstå vem du egentligen är.
Jag vet att du bär en mask som du tror ingen ser,
men när du försöker le så ser vi den bara mer.
Du har sårat mig mera än du tycks förstå.
Men ett öga för ett öga jag de heter väl så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0