Once upon a time there was a man... or.. wait, what?

Hej igen dear readers! :)

Idag har jag ännu en smaskig dikt/kort historia skriven av min andra kära vän Patrik Rehn ;) haha
Igår hade vi en dispyt om vem som skulle äga min rumpa. Denna dispyt tjänade som inspiration för käre Rehns fantasi. Here it goes: 

Once upon a time there was a Little girl. She had an ass That her dear Friend Patrick one day would steal. She feared the day of said stealing, She didn't want to loose her Behind.

Patrick plotted and plotted until he could Plot no more... He still could not find the perfect plan. He lay through sleepless nights wondering until he could wonder no more... Then he gave up the idea.
THE END!

Story written by Patrik Rehn.

Var det inte en fin historia säg? :) Jag äääälskar lyckliga slut liksom!

För övrigt (japp, återkommande fras. :P ) så ska jag göra en juldrink idag! :) Japp. Det ska jag!
Men jag hade faktiskt inte tänkt vara så snål att jag inte ger ut receptet. Nej nej! Jag är snäll jag :)
Kom bara ihåg att jag ännu inte provat receptet, det blir ett senare äventyr. Så, enjoy och lycka till! :)

Recept:

3 lime, pressade
3 clementiner, pressade
2 msk farinsocker
3 juläpplen, urkärnade och tärnade
1 dl russin, tärnade
4 stjärnanis
1 l is, krossad
Julmust
Sockerdricka

Du mixar lime och clementinjuice med farinsocker, äpplen och russin.
Efter det mixar du igen med krossad is.
Häll upp i höga glas och toppa med hälften sockerdricka och hälften julmust!
Som garnering kan du sen använda stjärnanis, äppelskivor och lime.
Bon apetit!

För de som önskar en vuxen version av denna drink kan använda sig av vodka eller rom.



Visst ser den julig och god ut? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0