Projekt - Lillasyster

Lillasyster ska iväg på konsert ikväll (lyckost) och jag fick äran att experimentera lite med smink och noppning och sånt där grejsimojs, SKITKUL! Jag älskar såna här tjejgrejjor, hur roligt som helst och nu ska ni få se före- och efterbilder så ni får följa dagens process. ;D Hihi!



Keep in mind, att kameran och den röda soffan förstärker en massa otrevligheter, så hon ser alltså faktisk inte alls sådär röd ut i verkligheten!



också, utan smink. =)



Med concealer. Ser ni hur det röda är borta? :)



OCH SMINKAD! TADAAAA! :D  Fast det var inte en jätte bra bild.. S ni får flera.. (A) hihi


ÖGONSKUGGAN











Nu det som rasat strök vi ju såklart bort, men såg inte det innan vi tog korten. :)
Sen är det lite konstigt för kameran vägrar få ögonskuggan att se ut på bild som den gör i verkligheten...
Nackdelen med sämsta kameran ever I guess.. Men i alla fall, det är aprikos, guld, grönt, mörkbrunt som är skuggorna i alla fall.

JASMINE FÄRDIG















Nu syntes ögonskuggan inte så mycket i vitare ljus. Inte på bild i alla fall... Men i verkligheten är hon riktigt läcker vill jag lova!

Detta gjorde jag

Först blev det en gulaktig concealer för att passa med in systers jättefina olivhy, sedan blev det en foundation i färgen Golden ivory.

Vi la concealer över ögonlocket istället för primer.

Sen lade jag en guldig skugga över hela ögan för att sminket skulle få mer av ett djup. På detta lade jag en aprikosglittrig färg på ögonlocket närmast näsan och följer ögonloben, benet med penseln en bit upp, sedan la jag en khakigrön skugga precis vig kanten på aprikosen och skuggar ut över resten av ögonlocket ända till yttre hörnet av ögat och över ögonloben, vecket eller benet. Vad man nu vill kalla det. Längst ut lade jag en mörkt brun glittrig skugga  och skuggade upp längst ögonloben/benet/vecket och längst fransraden.

Närmast övrefransraden lade jag en svart geleyeliner och sotade ut upp mot ögonskuggan så att ögonen ser sådär lagomt sotiga ut.

Lade den bruna skuggan längst undre fransraden och fyllde därefter på med geleyeliner och skuggade lite även där.

Ögonbrynen noppades och mörkades med en brunskugga och pensel, och fixerades sedan med matrix vax.

Lätt bronzer på kinderna, lite över näsan, haka och mellan ögonen, eller T-zonen för de som fördrar att kalla det för det... :P

Mascara (som Jasmine själv lade) avslutar looken och voila, Jasmine är färdig!

Jag är ingen expert på smink utan detta är extremt amatörmässigt och enbart för roligt.

Så behöver ingen kommentera om det i alla fall. :)

Ögonskuggor från Isadoras Khaki palett och guldbruna palett (minns inte vad den hette), samt spa of swedens khakiskuggor.
Make up stores concealer.
Loreals puderfoundation.
Vevays bronzer.
Loreals mascara volume million lashes.

Så har ni allt där för er som är intresserade av denna magnifika amatörsminkning av ingen särskild klass. ;D

Ha de bäst folket!

Kommentarer
Postat av: Hertiginnan

När man ska ta bilder på någon som blivit sminkad skall man ALLTID göra detta i gulare sken. Såg att några bilder var tagna utomhus och ljuset som blir från snön gör så att ögonskuggan syns mindre. Ala mörka färger blir blekare osv.

Jag är i alla fall utbildad och jag tycker att för att vara en amatör så är du duktig.

Att lägga den guldiga skuggan underst för djup är något som oftast enbart utbildade sminköser gör. Dukigt.

Hennes sminkning såg väldigt naturlig ut och kunde varieras mycket. Men om jag skall ge dig några pointers så skulle jag nog säga att du bör skugga mer. ta mer av det mörka jag skugga längst globen mer så att skuggorna inte ser så avhuggna ut. Annars, bra!

Jag skall även skaffa blogg snart, när jag gör detta får du gärna länka mig. Följer din blogg rätt ofta!

2011-04-11 @ 00:14:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0