Fantasier

Jag har nog världens livligaste fantasi. Japp jag tror faktiskt att jag är topp 10!.. Om man räknar bort sinnessjuka människor då.. :P

Men faktiskt, när jag går på promenad och lyssnar på musik så försvinner mina tankar iväg. Ni vet som för JP i scrubs!
Hopplös är jag på det där! Höll på att bli påkörd idag pga det.. Det är som att mina fötter rör på sig men jag är inte riktigt "med" det är därför jag ibland promenerar i flera timmar. En gång promenerade jag helt frivilligt i 4 timmar. När jag kom hem upptäckte jag att jag var alldeles blöt och kall. Det regnade ute och jag hade inte ens märkt det.. SKUMT! :O

Idag gick jag på promenad och fastnade verkligen i låten Here's to the heartbreakers - Katy McAllister.
Inte för att det är en sån bra låt men den fick min fantasi att göra en rivstart och vips så befann jag mig åter igen i min egen perfekta värld. En fantasi värld, men lika underbar för det!

Jag går även alltid på promenad när jag funderar över något, grubblar över något. Det är som att tankarna går igång med dels musik men också när benen rör sig, det är som att man "vevar igång" tankarna! :)

En annan skum grej jag gör är att jag låtsas göra saker i fantasin som jag aldrig skulle våga/klara/tänka mig att göra i verkligheten.

Till exempel när det är jobbigt i en relation. Då kan jag fantisera upp en scen, en scen där jag gör slut.

I fantasin händer allt lika realistiskt som det skulle göra i verkligheten, det är lika hemskt, lika sorgligt och svårt.

Men jag gör det.

Det är det som är skillnaden. Jag kan må fruktansvärt dåligt och egentligen inte vilja mer. Men känslorna sitter där. Jag faller inte lätt för människor, men när jag väl gör det så brukar det sitta rätt hårt så för mig att göra slut har alltid varit svårt. I mestadelen av mina relationer har det varit jag som gjort slut. Har bara blivit lämnad 2 gånger.
Men dom gångerna jag gjort slut har jag inte varit kär. Inte på riktigt.

Så därför flyr jag till fantasinsvärld och gör slut där istället. På så sätt kan jag som känna efter ifall jag skulle klara av att göra det..
Men oftast slutar känslan bara med att jag vill fixa allt och jag vågar inte. Jag känner det som att jag skadar mig själv bara mer då. Dumheter egentligen men försök säga det till en liten kicka som gått och kärat ner sig i fel person. ;) 

Men jag äääääälskar verkligen min fantasi! Ni skulle bara veta!
Idag till exempel så har jag varit i Turkiet och så har jag fått whitney houstons röst och så har jag gjort en egen musikvideo och på det så har jag blivit en världskänd psykolog/kock! Ja himla häftig är jag allt! ;)  I min fantasi i alla fall! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0