Ska vi.. sexa till det ikväll älskling? ;)

Jag satt precis och läste igenom aftonbladet som vanligt när jag snubblade över en artikel som fångade mitt intresse.

"Grattis älskling, vi ses i sängen!" Så löd rubriken och jag var bara tvungen att kika! Det var en kvinna där de skrev om som hade gett en alldeles särskilt födelsedagspresent till sin man:

Sex varenda dag i ett år! Fan vilken bra present!!! :O

Haha vettetusan om jag skulle vilja det.. Tänker bra.. skulle man inte bli grymt öm då? xD haha jag vet inte.. men himla frän present ändå!

Det konstiga i artikeln var dessutom att mannen inte hade velat göra det först. Han tyckte tydligen att det var oromantiskt. Det tyckte jag var lite konstigt, för har man varit gifta några år och vardagen sätter in så är det ju svårt att göra något spontant, visst. Men ska man ha sex varenda dag i ett år så är det väl bara att skapa en romantiskstämning när man känner för att göra det. Eller?
Bara för att man fått ett löfte om sex varenda dag ie tt år så behöver väl inte det betyda att det är värsta oromantiskt och mekaniskt heller?

Tycker inte jag i alla fall. Visst kan det nog lätt bli så, men det behöver inte vara så.

Dock beskriver paret det som att de kommit varandra mycket närmare och nu 5 år senare, efter det där året med sex så är det som om de fått en ny uppsättning verktyg att hantera vardagen och problem med.
Det var det bästa de hade gjort.

Dock skulle hon aldrig göra om det igen. Vilket jag kan förstå. Det är klart som fan att amn inte vill varenda jävla dag ett helt år... Men fy fan vilken bedrift alltså! ;)

Det blev då ett jäkla liv i kommentarsfältet, vissa var positiva en vissa var så jäkla negativa alltså:

"Nej fy fan, hur kul är det att vara tvungen att ha sex varenda dag?"

"men så tokigt, sex mellan två personer sker ju när det sker, inget man förbestämmer haha sjukt, ibland vill man väl ha det väldigt ofta o passar det inte tjejen så ska man inte tvinga eller att hon ska känna att hon får "bjuda" till..det sker när det sker, sker det inte alls nej då är det baj baj eller ta reda på varför man aldrig har sex"

osv,osv... En massa kommentarer om hur DUMT detta påtag var. Men jag tycker inte det! Visst är det nog absolut inte nånting för alla. Kanske inte för mig heller, men va fan. Är man beredd att göra det så är det ju faktiskt en otrolig grej att göra!
Tycker inte man ska döma sådär. Vissa är inte bekväma med sex som inte är spontant medan vissa behöver planera in det och inte tycker att det är sämre för det. Varför ska det bli så livat kring bagateller
 hela tiden för? ^-^

Något att fundera på om man själv gifter sig nån gång och ska ge bort en ordentlig 40-års present! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0