en gång till och sen är det samma sak varje gång

Det är samma sak varje gång. Jag tänker samma sak varje gång, "Idag blir det bättre!" fast det aldrig blir det. "Ikväll kommer det att bli annorlunda!" trots att det aldrig blir det, "helgen komer att bli underbar!" fast sen blir den verkligen inte det.
Jag hoppas lika naivt varenda gång. När ingenting händer blir jag såhär, negativ och ledsen... Jag blir lite irriterad på mig själv som ändå hela tiden, trots att det är så uppenbart att inget kommer att förändras, så tänker jag fortfarande, precis, exakt likandant.
Jag är fortfarande lika uppspelt över varenda helg och jag är fortfarande lika förväntansfull när det börjar bli kväll. Trots att det alltid är en besvikelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0