Day 14 - Mina djur

Jag har en katt, hon heter Ninja. :)

Min mamma har en katt som heter Milda.

Familjen har en gemensam katt som heter Missan. :)

Förutom dessa har vi en hel hög Chinchillor, en av dom heter Tim och är min alldeles egna. Tim har jag haft i en herrans massa år! :D



Ninja, min kissemiss! :D



Milda, mammas konstiga katt xD



Missan, allas lilla sötnos som jag och mamma hittade skrikandes ute på vägen. :)

Alla tre är lika underbara på sitt sätt.
Jag är en riktig djurmänniska. Jag älskar djur. De allra flesta i alla fall :P men katter har alltid haft en speciell plats i hjärtat. 

Därför tänkte jag berätta för er om de 3 damerna här hemma som förgyller mina dagar. :)

Ninja- En så söt kissemiss att man kan ju bara dö! Hon är en superkelig, riktigt smart liten tjej. Hon lär sig snabbt. Hon lärde sig till exempel apport väldigt snabbt ;)
Hon kan också öppna dörrar och ordet "nej" kan hon. Utan att man behöver låta sträng eller skrika halsen av sig eller så. Visst, hon lyssnar inte alltid men är hon till exempel påväg till Elias rum där ho inte får vara så behöver man bara säga:
"Ninja.." (hon tittar på en lite oskyldigt) "Nej." .... och så vänder hon om och går. Jätte duktig är hon! :D Jag älskar min lilla kisse! Ninja är en sån otrolig glädjespridare bara. Ni vet *smack*-ljudet när man pussar någon eller pussar i luften, ni vet? Hon kan det också. När hon hör det kommer hon springandes och försöker komma upp i huvudhöjd på en och sen gnuggar hon kurrandes huvudet mot ansiktet på en. Haha, jag vet inte varför hon gör så egentligen.. Kanske upptäckte hon det när jag pussade på mitt ex? Att hon lärde sig att det var en "bra sak"? Haha jag vet inte.. Men söt är hon! :D

 Där har ni henne, så som hon trivs bäst!



Milda - Också en himla konstig filur som bor här hos oss hon också.. Hon har jag inte ett så starkt band till.. Kanske för att hon är rätt skygg? Men hon är bra nog rolig alltid! Ni förstår.. Milda.. Hon jamar inte. Hon.. Skriker? Stönar? Kvackar?.. Nej jag vet inte! Ljudet hon gör är bara... UDDA! Jag kan bara inte beskriva det! xD Sen på det så ligger hon alltid extremt konstigt, antingen platt på rygg på golvet så hon ser korsfäst ut, eller så bestämmer hon sig mitt i en rörelse för att antingen tippa framåt eller åt sidan. Alltså dunsar hon ner i golvet  så hon ser korsfärst ut (fast med magen på golvet denna gång) eller så dunsar hon åt sidan och brer ut sig och ser extremt fet ut! Konstig katt.. Så väldigt konstigt katt... Hon är även jätte skygg hela tiden, utom när hon precis kommit in, nej nej. Då går det hur bra som helst att knuffas, klösas och hoppa på en för att få uppmärksamhet.

 Milda alltså.. xD


Missan - Denna katt är SÅ lurvig, luktar SÅ gott, är SÅ kelig och Så söt!!!!  Jäklar vilken söting alltså! Men vi skaffade oss egentligen inte den här katten. Det är en lite rolig historia faktiskt..
Kvällen det tog slut mellan mig och min dåvarande pojkvän, bad jag min mamma att komma och hämta mig. Hon hämtade mig och vi kom hem till huset igen vid tolv-tiden på kvällen.
Jag var förstås väldigt, väldigt ledsen och upprörd. Jag grät inte så mycket som jag trodde att jag skulle göra, men tankarna var fullt upptagna, TILLS....
Vi kliver ur bilen och hör ett vrål! Ja ni läste rätt - ett VRÅL! Något jävulskt vad det lät! Jag gick till huset för att lämna mina grejer innan vi gick och kollade vad det var som skrek så hemskt, men mamma kunde inte vänta utan sprang i förväg.
Hon hann just så pass ut på vägen så kommer denna lilla söta kattungen och möter oss, 10 veckor gammal var hon och spinkig så nånting! Kissemissen möter upp oss, kastar sig i famnen på oss och gosar upp sig ordentligt mot halsen.
Hon såg så utsvulten ut att vi tog med henne in, hon var jätte hungrig, verkligen, åt upp all mat vi hade nästan xD haha! Vi hittade ägaren men hon skulle flytta så hon ville inte ha igen den lilla sötisen så vi fick behålla henne.

Detta är väldigt roligt för mig just eftersom timingen inte kunde ha varit bättre! Hon fick mig på andra tankar, åtminstonde delvis, mer än om hon inte varit där och hon fanns som där bara. Jätte gosig, söt, fluffig lite kissemiss kröp upp i sängen hos en. Jag hade sällskap precis när jag behövde det som mest och det är verkligen värdefullt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0