Day 15 - Mina drömmar

Jag är en väldigt drömmande person. Jag har massor av ambitioner, drömmar, mål som jag vill uppnå. Sådant jag skulle vilja göra... Men jag är ändå inte den personen som vet helt säkert vad man vill ha ut av livet. Jag har inget särskilt mål, jag har ingen slutstation. Den där moroten att fokusera på finns inte där. Jag kan inte välja. Vill jag jaga en morot? Kanske vill jag hellre ha en gurka? Eller en chips påse? Eller kanske jag helst av allt skulle vilja jaga en stjärna i natten?

Det jag menar är att jag kan jaga mina drömmar, kanske att bli psykolog, att bli författare, att resa jorden runt, gifta mig med världens finaste man, om han så bara är det i mina ögon, bli sångerska eller världens bästa kock. Men bara ett fåtal av dessa drömmar kan fungera som en morot, eller en gurka. Resten är som en stjärna i natten. Jag vill verkligen verkligen ha det, men det är för långt bort. Drömmen, eller stjärnan, vet jag med bister säkerhet att jag aldrig kommer att fånga.
Men jag drömmer om det ändå. Jag vet att jag aldrig kommer att fånga den där stjärnan, men jag jagar den i alla fall.

För.. I många fall är väl det vad drömmar är?

Mina drömmar är något jag alltid jagar, men inte bara en enda av dem, utan alla. Vissa kanske jag KAN sträva efter, medan andra är just det, hopplösa drömmar. Drömmar. Något som inte är verkligt och aldrig kommer att bli det heller.

Vad jag vill ha ut av livet vet jag ganska säkert idag. Imorgon kanske jag skulle svara annorlunda, och igår skulle jag absolut ha svarat något annat... Men just idag vet jag vad jag vill och vad jag jagar.

Jag vill bli en psykolog, eller annat i den genren. Jag vill hjälpa människor.
Jag vill skriva böcker på min fritid, få ut alla mina fantasier och skapa en fantastisk historia (eller flera) som andra skulle vilja läsa.
Jag vill resa. Massor! Det är och har alltid varit ett av mina stora mål i livet. Resor. och det allra allra helst med en kärlek.
Jag vill hitta någon, jag tror inte att det finns en enda som är rätt för en... Men jag vill hitta den där människan. Den där som jag inte bara kan tänka mig att leva mitt liv med, utan någon jag inte kan se mig själv leva utan.
Den där någon som känns lika livsnödvändig för mig som luften jag andas.
Men det viktigaste av allt.. Om jag har tur, om jag har mest tur i världen... Så känner han likadant.
 Det drömmer jag om.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0