Day 27 - Min favoritplats

Min favoritplats är i ett träd på gården. Eller grannens gård egentligen. ^^ haha

När jag var liten så var jag alltid i det trädet. Grenarna är så till så att man kan sitta där som när man sitter på en stol.
En kompis jag hade när jag var pytte liten brukade alltid vara i det trädet. Mani hette han. Han var typ 6 år äldre än mig... Men han var min bästa kompis när jag var si sådär 5-6 år gammal. ;) haha
Han och jag brukade alltid sitta i det är trädet och prata. Jag kommer bara ihåg ett enda av samtalen vi hade när vi satt där i trädet. Jag var så liten så det är svårt att komma ihåg, men det där trädet blev som heligt för mig när han skulle flytta.

Det trädet stod nämligen på utkanten av deras gård, precis bredvid vår gård. Dagen han skulle flytta letade han reda på mig och vi satte oss i trädet som vanligt. Innan han var tvungen att åka så sa han till mig att jag fick det där trädet nu. Vi hade alltid sagt att det där var vårat träd men när han nu skulle flytta så fick jag det och lovade att ta hand om det så bra jag bara kunde.

Sen den dagen har jag varje sommar suttit i det där trädet. Själv. 

Det är fortfarande total avslappning för mig att sitta i det där trädet. Det är min plats. Där sitter jag för att tänka och där sitter jag för att komma undan vardagen.
Nu för tiden sitter jag i det där trädet själv, utan Mani. 

Men jag kommer alltid att komma ihåg honom. Min barndoms idol! :) 

*bild kommer senare* ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0