Day 3 - Mina Föräldrar

Mina föräldrar heter Jim och Helén. Jag får dock inte bjuda på en bild av dom eftersom särskilt mammsen inte gillar att bli utlagd på internet där vem som helst kan stjäla bilderna.. :P

Men i alla fall, min pappa är en kontorsnisse på dagarna och när han kommer hem är det han och jag som lagar mat. Ibland jag själv och ibland han själv. Det är olika. :) Han och jag är i alla fall de enda i familjen som faktiskt tycker om att laga mat så det hamnar på vår lott. Pappa och jag har gått Yoga-kurser tillsammans, jag slutade dock men han fortsätter.
Pappa har diskbråck, men han klarar av det bara fint ändå! Kanske inte riktigt lika smidig eller aktiv som alla andra men fortfarande förvånansvärt bra. :) Min pappa är bland det envisaste som finns på denna jord och är en typiskt karl med ett relativt skört ego. Men snäll är han min pappa!
Han är en sån som gärna överaskar och gör en glad, ibland med små presenter, ibland med en utflykt och ibland kan han slagit till med något stort. Han är dessutom riktigt duktig på överaskningar för allt som ofast är det något man faktiskt behöver eller verkligen ville ha. Det är inte något värdelöst skräp som hamnar längst in i garderoben inte.  Pappa har också alltid sett till att vi ska få det bästa av det bästa. I alla fall så långt vi har råd. Ibland blir det kanske inte riktigt det bästa men det är i alla fall det/den han trodde skulle vara den bästa så inga köp görs utifrån det billigaste, utan det ska hålla också. Det är pappas filosofi med allt, kvalité. Allt ska hålla hög kvalité och får därför hellre kosta lite för att det ska hålla längre. på så sätt tjänar man på det i slutändan menar pappa. :)
Detta gör pappa glad:

Att göra andra människor glada
CHIPS (!!!!)
Spel
Sociala händelser
Goda drinkar
Teknik (män växer aldrig ifrån sina leksaker)
"a sense of accomplishment" självuppfyllelse
Uppmärksamhet ( visst alla gillar det, men pappa trivs verkligen när folk intresserar sig för honom )
Kundalini yoga
Att dra "pappa-skämt"

Min mamma är en riktigt gullig liten varelse.. och ja, hon är liten. Min mamma har sina naiva stunder men har så länge jag kan minnas alltid stått för den hon är. Hon skulle aldrig backa eller låtsas vara någon annan bara för att göra andra nöjda. Hon är den hon är och även om hon kanske inte trycker upp det i ansiktet på folk så står hon stadigt fast vid det. Min mamma älskar diskussioner, särskilt när det komemr till religion och andlighet, hon kan babbla i TIMMAR! Jag lovar, det är INTE en överdrift! Hon är överhuvudtaget väldigt nyfiken av sig både på andra människor och livet i säg, livshungrig som man brukar säga. Hon är väldigt ambitiös och driven och ger inte upp i första taget. Även hon är envis som en åsna men hon är kanske lite bättre på att "Agree to disagree" än vad pappa är.  Min mamma har i min uppväxt varit väldigt busig och livlig och jagat runt mig och mina vänner på gården när vi lekt tjuv och polis, hu vad läskigt det var! Hon är väldigt aktiv och tycker om att använda kroppen till det ena och det andra, trädgårdsarbete, träning, busa... :) Hon är rolig och min mamma, med en otroligt fräck humor och få gränser är hon riktigt festlig! :D 
 Min mamma är som jag sa lite naiv ibland, kanske inte lika mycket nu som förut men hon har fortfarande ett sätt att se det bästa i människor. Kommer jag hem och berättar om någon elaking på skolan så säger hon

 " ååh... Vad dåligt han/hon måste må... Undrar vad som gör att han/hon mår dåligt.. Kan inte ha det lätt, stackaren.."

Lite irriterande, eller hur? Men samtidigt har jag beundrat henne för det. Ingen är bara elak utan något har gått snett i deras liv, det är inte deras fel att de beter sig som det gör även fast beteendet inte gillas. Det är ett starkt synesätt tycker jag. För jag tror verkligen att sårbarhet, naivitet och styrka kan vara samma sak. Att kunna se världen på ett sätt som så få andra gör och som de skulle kalla "naivt" tycker jag är en styrka. Det ska mycket till för att inte bli bitter på världen och dess grymhet.

Detta gör mamma glad:

Igen, a sense of accomplishment, självuppfyllelse, att uppnå något, klara av något.. vara påväg mot ett mål..
Riktigt bra superhjälte-filmer
Cashew nötter
Lakrits
CHOCKLAD
Djur, särskilt katter
Att retas med någon som kan retas tillbaka och tjivas lite
Fynd, rea och sånt som är riktigt prisvärt
Bejewled (?)
Dansa (Särskilt när det inte är helt seriöst)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0