HJÄLP!

Okej gott folk, brudar, tjejer, kvinnor och killar med flickvänner eller kanske bara allmänbildade människor i övrigt...

JAG HAR EN FUNDERING

Jag funderar nämligen på att byta från p-piller till p-plåster. Det var tidigare tal om spiral och så, men dels känns det lite hemskt att pressa in en sån och sen har jag hört att tråden från spiralen kan skava för killen, vilket såklart vore ett ganska jätte fett minus. Anledningen till att jag vill byta är på grund av min mensvärk som är ett totalt MONSTER! Sen håller det på i 7-8 dagar också. Inte bara mensen, utan värken också. De senaste 3 gångerna har jag haft värk från dagen innan mensen till sista dagen. Att sitta på toagolvet med en vetekudde på magen och huka över toan ifall man kräks igen kändes inte som min grej riktigt. Eller vad tycker ni?
Känns inte sådär jätte kul, eller hur? ;)

Så jag undrar nu ifall det någon av er som har någon slags erfarenhet av dessa p-plåster?
Kan det vara något för mig?



Kommentarer
Postat av: Sofia

Alltså jag har haft det och det funkade väl bra, men det drar åt sig ludd så det ser ju inte sådär jätte fräsht ut..

2011-03-28 @ 14:59:18
Postat av: Nicke

Men du... Hade inte Ronja p-plåster? Just pga mensvärk? Har för mig det.. kommer du inte ihåg? Visst var det väl det?

För var de det så fungerade det ju bara bra för henne. Det minns jag!

Lycka till lillgumman ;)

2011-03-28 @ 15:20:56
Postat av: Linnea

Jag har p-plåster, har haft det i nått år nu... Alltså det är ju jävulskt dyrt men jag har inte haft nån mensvärk sen jag började! Inte särskilt mycket i alla fall. Inte för att jag hade nått stort problem med det innan heller, men ändå.. Det är ju rätt skönt för jag känner typ knappt av det nu. Det är ju dessutom ett stort plus att du kan ställa in mensen när du vill och du vet alltid når du kommer att ha mens. Inga röda fläckar på mina vita kjolar inte! ;)

2011-03-28 @ 16:29:37
Postat av: Sandra Frank

Tack för hjälpen alla! :)

Fortsätt såhär! ;)

2011-03-28 @ 16:43:39
URL: http://sputtnick.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har haft spiral, jag rekommenderar det verkligen inte. Jag fick i mig extra hormoner och jag var som ett känslomässigt nervvrak under hela tiden. Jätte hemskt! Fast det är såklart olika från människa till människa men jag tycker inte det är värt att riskera.

2011-03-28 @ 22:36:43
URL: http://lillannaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0