Sandras udda inlägg

Jag har fått frågor vart allt kommer ifrån. Alla mina inlägg om kärlek, om honom, vem han är osv.

Jag ska besvara det nu.

Allt jag skriver här har på ett eller annat vis hänt i mitt liv. Mina korta små rader som kanske inte betyder något alls för er. Mina tillbakablickar på en stund i tiden som påverkat mig.

När jag skriver saker och ting i "nutid" så behöver det inte betyda att jag exakt just nu känner så. Ibland tar jag mig en trip down memory lane och när jag gör det så skriver jag precis så som jag kände just då.

Så jag kan skriva i ett inlägg idag om något som i själva verket hände för länge sen men jag skriver det som om det hänt nu.

Varför gör jag det?

För att fånga känslan. Jag vill förmedla känslan jag har i ord och för att kunna göra det så måste jag skriva precis så som jag kände, för när jag tänker tillbaka på den stunden, lever mig in i ögonblicket så känner jag just nu precis som jag gjorde då, för en kort stund.

Han kan alltså vara en eller flera personer. Beroende på ögonblicket. Det kan vara ett ex, någon jag träffat bara ett par gånger eller någon som jag verkligen fallit för ordentligt som verkligen haft en stor inverkan i mitt liv.
Det person jag pratar om är alltså personen som var med mig i precis det ögonblick jag tänker tillbaka på.
Dock är det inte alltid tillbaka blickar. Ibland känner jag faktiskt verkligen så just nu.

Det finns fler anledningar också, men dessa håller jag för mig själv eftersom det är anledningar jag har för min egen skull och ingen annans.

Detta är trots allt som en dagbok för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0